5 Haziran 2016 Pazar

6 haziran - Ramazan 1

Ramazanda Beslenmenin nasıl olması gerektiğini ayrıca anlatacağım.

ben bu sahur şöyle yaptım:
imsaktan 1 saat önce kalktım. ağır ağır yedim.

1.bölüm
2 yumurtadan yağsız omlet
1 kibrit kutusu kadar süzme beyaz peynir
3 ince dilim ekmek kadar ekmek*

ara verdim , yeşil çay içtim bu sürede biraz ortalıkta dolandım, sonra yavaşça çorba hazırladım

2. bölüm
1 kase mantar çorba (evet malesef hazır)**
1 ince dilim ekmek

devamında (bölüm olarak tanımlayamam)
1 avuç ceviz içi  (4 cevize eşit aşağı yukarı)
3-4 adet kuru kayısı

değişimleri hesapladığımda: 90g karbonhidrat, 30g protein,25g yağ tüketmişim. bu da 705-710 kkal kadar yapar. yani benim diyet süresinde günlük almam gerekenin yaklaşık yarısı kadar.

neyse; üzerine yavaş yavaş 500 ml su içtim. mide hacmim beni gerçekten şaşırttı doğrusu.:)
yatmadan önce de 1 bardak daha su içtim (diş fırçaladıktan sonra ağzımda macun tadı kalmasın diye...)

sabah aç uyanmadım kendimi iyi hissediyordum ama bir yudum da olsa su içme isteği de vardı doğrusu...

notlarım:
* ekmeği fırından aldım, büyük yuvarlak ekmek ismi de osmanlı ekmeği, çavdar buğday ve yulaf varmış içinde. tadı güzel. ancak porsiyon kontrolü yapmak biraz zor oluyor dilimlerinde. bu yüzden vaktim yeterliyse mutfak tartısında yiyeceğim ve yemem gereken kadarını tartsam iyi olur.

**evet evet biliyorum hazır çorba içmemeliyiz. hazır ürün genel olarak çok da tüketmemeliyiz ve çorbalar başta geliyor... dev bir ama; ilk gün diye çorba yapamadım ramazanda aslında yapmayı düşünüyorum mercimek çorbası, ezogelin ve mantar olarak, belki değişik sebze çorbaları... bir de mantarın tadı gerçekten güzel. benim de diyet kaçamağım bu. :)

ilk sahur için kağıt üstünde ve pratikte güzel seçimler ve uygulamaydı. bakalım gün içine yansıması nasıl olacak. akşam iftara davetliyim. ilk gün diye masa kesin coşmuştur ama çorba sebze yemeği salata ağırlıklı olarak yemeyi düşünüyor /hayal ediyorum. ama çok da ısrar olacak bakalım ne olacak :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder