8 Haziran 2016 Çarşamba

7 haziran iftar

abartısız aylar sonra mutfağa girdim. bakayım dedim çorba yapmayı unutmuş muyum...

mercimek çorbasını yine kendi saçma yöntemimle yaptım. "hepsi haşla, blenderdan geçir. al çorba" tarzı yani. zamanında çocuk beslenmesi laboratuvarında hoca çorba yap diyince hiçbirşey bilmeyen ben böyle yapmayı denemiştim çok da güzel olmuştu:) o zamandan beri bir tarzım var. annem bilse canıma okur!

*bir ara laboratuvarda sütü cırt diye kestiğim yayla çorba faciamı da anlatırım :)

şimdi diyetisyenlerin nefret ettiği bir tabir var demiştim: göz kararı !
hem sen kurum diyetisyenisin di mi.. her yemek elinden geçiyor... olsun! ben yine ev hanımlığıma göre davrandım ve gramajı hesaba katmayıp göz kararı çorba yaptım.

- göz kararı mercimek. belki 3-4 yemek kaşığı kadar döküldü.
- yarım havuç
- 1 yemek kaşığı doğranmış soğan (donuk alıyorum, müthiş rahatlık!)
- 1 yemek kaşığı ayçiçek yağı.

çorba görüntüde çok başarılıydı, tadına gelirsem; eytt be dedim ne posa aldık mübarek! çorbanın mercimek-su oranı dengesiz(mercimek fazla) olduğu için az hacime çok posa geldi. tadı güzeldi ama atlamayayım. sadece fazla doyurucu oldu :)

bir de tabi ıspanak var...
buna yağ -soğan - salça üçlüsü ile geleneksel olarak başladım :) ancak salçasını abartmışım biraz. ıspanağa da öyle salça mı koyulur canım... neyse ıspanakları da dondurulmuş alıyorum ben temiz ve doğranmış. mis gibi! ıspanakları koydum. pişirdim. (önce haşlamıyorum, tarzım bu) pirinç koymadım çünkü pirinç yok evde:) ama içine az bir bulgur atabilirdim güzel olurdu, onu da o kafayla düşünememişim demek...

neyse efendim oruç başa vurmuş elde tahta kaşık ıspanağın başındayım... bir şey unuttum diye düşünüp duruyorum. meğerse ne tuz ne baharat ne bişey... ki ıspanağa pişmeye yakın sumak ve kimyon atarım mutlaka, biraz da pulbiber. tuz olmasa da olur... işte unutmuşum. yerken bir tatsızdı.sonradan ekledim ama çok da güzel olmadı. neyse bir tabak yedim yine de...

totalde iftarım:

- 1 ceviz, 1 günkurusu ile oruç açtım, yarım bardak su içtim.
- 1 kase mercimek çorba (bol posalı :) )
- 1 tabak (7-8 yemek kaşığı kadar) ıspanak yemeği (susuz)
- 1 kase (4 yemek kaşığı) light yoğurt
- 2 ince dilim tam buğday ekmeği

yemekten sonra 2 bardak su.

yemeği biraz hızlı yedim, ara da vermedim o yüzden midem çok rahatsız oldu.biraz da uzanıp dinlendim reflü coştu tabi... ıspanaklar falan...neyse:)

ara öğünde sadece çay içtim. bir şey yiyecek ne halim ne yerim vardı...

dinlenmeden sonra çıkıp beykoza yürüdüm; 15-20dk yapar bu da. biraz daha iyi hissettim kendimi. günlük toplam 7500 civarında adım atmışım yine. eh bu da kar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder